You are currently viewing Cum îți protejezi dinții în perioada sărbătorilor?

Cum îți protejezi dinții în perioada sărbătorilor?

Cum îți protejezi dinții în perioada sărbătorilor? Fiindcă luna decembrie este despre familie, prieteni și mese îmbelșugate cu tot felul de preparate irezistibile? Sănătatea dentară este foarte importantă iar o serie de alimente și băuturi o afectează.

Cum iți protejezi dinții în perioada sărbătorilor?

Iată câteva sfaturi despre cum să îți protejezi dinții în această perioadă:

–              nu-ți folosi dinții ca unelte – nu rupe bandă adezivă, nu îi folosi să deschizi sticle, nu sparge nuci;

–              dulciurile lipicioase- bomboanele și caramelele specifice sărbătorilor sunt și lipicioase. Ele pot contribui la desprinderea plombelor, coroanelor, fațetelor sau chiar a protezelor dentare;

–              prăjiturile, plăcintele, brioșele, fursecurile și alte dulciuri care pot fi bogate în zahăr. Zahărul are un efect nociv asupra sănătății danturii, deoarece aderă de suprafața dinților sau poate rămâne în spațiile interdentare, iar în urma fermentării zahărului sub acțiunea microorganismelor din cavitatea orală, se produc acizi care erodează treptat smalțul dentar;

–              pâinea, pastele și cartofii au un conținut bogat în amidon, iar acesta aderă de smalțul dinților și, în contact cu saliva se transformă în zahăr;

–              amestecul zahărului și oțetului favorizează erodarea smalțului dentar. Astfel, murăturile, pe cât sunt de gustoase, pe atât de riscante pot fi pentru smalțul dentar;

–              șampania sau prosecco- alcoolul, aciditatea și zahărul băuturilor spumoase erodează smalțul dinților dacă sunt consumate des;

–              cafeaua, vinul roșu, sucurile – pătează dinții. Evită consumul exagerat și consumă-le într-un timp scurt. De asemenea, clătește gura după consumul acestor băuturi;

–              nu renunța la periajul zilnic, de minim doua ori, după principalele mese ale zilei;

–              consumă alimente care ajuta la sănătatea dinților: mere, pere, căpșuni (conțin vitamina C, care ajută la menținerea sănătății gingiilor, împiedicând acumularea de bacterii și tartru, principala cauză a apariției bolii parodontale), morcovii, broccoli, țelina, cartofii dulci (bogate în vitamina A, necesară smalțului dentar), carnea de vită, de pui, de curcan, ouăle (conțîn fosfor, calciu și vitamina D, care întăresc rezistența oaselor ce susțin dinții).

Este important să îți protejezi dinții nu doar în perioada sărbătorilor ci pe tot parcursul anului. Bucură-te de magia sărbătorilor de iarna și ai grija de dinții tai!

Lasă un răspuns