Chirurgia oro-maxilo-facială este o ramură a medicinei dentare ce se ocupă cu diagnosticul și tratamentul afecțiunilor localizate în sfera oro-maxilo-facială care necesită preponderent intervenții chirurgicale. Medicul chirurg oro-maxilo-facial tratează de la afecțiunea unui dinte ce prezinta la apex un chist până la tumori maligne.

chirurgie oro-maxilo-faciala

Principalele proceduri ale chirurgiei oro- maxilo – faciale

• Extracțiile dentare – simple (îndepărtarea dinților de lapte, a dinților permanenți cu mobilitate sau a resturilor radiculare) și complexe (îndepărtarea dinților erupți, încastrați, erupți parțial sau chiar neerupti);
  • Sinus lifting – este o procedură de chirurgie dentară complexă, ce presupune adiție osoasă în maxilar și ridicarea membranei sinuzale pentru a-i face loc viitorului implant. O astfel de procedură este necesară în situațiile în care se dorește un implant și nu mai există suficient os în locul dintelui lipsă;
  • Chistectomia dentară- reprezintă îndepărtarea chisturilor dentare sub anestezie;
  • Rezecție apicală- este o procedură chirurgicală prin care se extirpă țesutul de granulație format la nivelul apexului radicular. Se utilizează atunci când un dinte bolnav poate fi salvat de la extracție.
  • Corticotomia- efectuarea unui lambou (decolarea gingiei de pe osul subiacent) și decorticarea selectivă alveolară (realizarea unor incizii fine la nivelul osului, liniar și/sau punctiform, între și deasupra rădăcinilor dinților, incizii limitate în suprafață și adâncime), urmată de repozitionarea gingiei cu ajutorul suturilor. Scopul intervenției chirurgicale este de a declanșa un proces inflamator steril la nivelul osului, urmat de o demineralizare (osteopenie) tranzitorie și, consecutiv, de o mișcare ortodontică de până la de 4 ori mai rapidă a dinților comparativ cu cea din cursul tratamentul convențional.

Beneficiile chirurgiei maxilo- faciale

• Siguranță – datorită perfecționării continue, a experienței dobândite de către echipa medicală prin tratarea a numeroase cazuri dar și investiția permanentă în aparatura performantă determină siguranța rezultatelor.
  • Confort – procedurile complexe sunt executate sub anestezie, fară ca pacientul să simtă durere sau disconfort. Ulterior, medicii noștri vor prescrie medicația potrivită.
  • Predicitibilitate - rezultatele sunt mereu optime.

Toate procedurile de care puteți beneficia în cadrul specializării de chirurgie oro – maxilo - facială sunt realizate în centrul de excelență CEC Dental Clinic, situat într-o locație centrală (Bulevardul Unirii, 33) de către medici stomatologi cu supraspecializare în chirurgie.