Parodontologia este o ramură a medicinei dentare care se ocupă de afecțiunile gingivale, așa cum sunt gingivita și parodontita. Este specializarea care are ca domeniu principal de activitate diagnosticarea și tratarea bolilor ce afectează gingiile și țesuturile de susținere a dinților. Parodontologia studiază anatomia, fiziologia parodonțiului marginal, precum și bolile care îl afectează și posibilitățile de tratament.

Există o serie de îmbolnăviri ale parodonțiului marginal, numite boli parodontale, parodontopatii sau având denumirile populare parodontoza. Acestea pot fi gingivite (formele ușoare) sau parodontite (parodontoze) care reprezintă formele mai avansate și care, lăsate netratate, duc la pierderea treptată a dinților.

Cum se clasifică bolile parodontale?

Bolile parodontale sunt clasificate astfel:

• Gingivopatii induse sau nu de placa bacteriană;
  • Abcese parodontale: gingival, parodontal și pericoronar;
  • Parodontite cronice, localizate sau generalizate;
  • Parodontite că manifestări ale bolilor sistemice;
  • Parodontite agresive, localizate sau generalizate;
  • Parodontita asociată cu leziuni endodontice;
  • Boli parodontale necrotice: gingivita și parodontita ulceronecrotice;
  • Dezvoltarea sau deformările dobândite având ca și condiții: factori de la nivelul dinților și a crestei edentate, factori din vecinătatea dinților și traume ocluzale.

Care sunt simptomele bolilor paradontale?

Simptomele bolilor parodontale Orice debut de boală se manifestă printr-o serie de simptome, care pot fi persistente sau ocazionale. În cazul bolilor parodontale, în funcție de stadiu, avem următoarele simptome:

Sângerări dentare ocazionale sau permanente în timpul periajului, la lovirea gingiilor sau fără un motiv evident;

• Gingii inflamate, de culoare roșu aprins, violet și chiar albăstrui;
  • Dureri în timpul masticației;
  • Gust afectat;
  • Retracție gingivală, rădăcina dinților devenind din ce în ce mai vizibilă;
  • Respirație neplăcută, datorită înmulțirii bacteriilor și/sau apariției unor infecții;
  • Mobilitatea dinților.

Dacă resimțiti oricare dintre aceste simptome, nu le neglijati. Ne găsiți pe Bulevardul Unirii, nr 33. Pentru eficiență și stoparea evoluției bolii se recurge atât la intervenții imediate, cât și la recomandări de igienă dentară cât mai corectă. Parodontologul din cadrul clinicii noastre vă va recomanda cea mai bună soluție de tratament.