You are currently viewing Odontoterapia

Odontoterapia

Odontoterapia este ramura stomatologiei care tratează leziunile dentare carioase și necarioase, fracturile dentare şi leziunile produse de uzura dinților.

Majoritatea oamenilor au cel puțin o carie până la vârsta de 20 de ani și mulți dintre ei necesită obturații dentare. Chiar dacă cariile sunt 100% prevenibile, ele rămân o problemă dentară obișnuită.

Cariile dentare sunt definite ca distrugerea localizată a țesuturilor dure dentare susceptibile, cum ar fi smalțul, dentina, cimentul prin produse secundare acide provenite din fermentația bacteriană a carbohidraților din dietă.

Factorii care influențează apariția cariilor

• Calitatea dinților – calitatea structurilor dentare este rezultatul componentei genetice, cu toate acestea ea este în continuă modificare, influențată fiind, în special, în perioada de formare. Nutriția joacă un rol foarte important în prevenirea cariilor și în protejarea sănătății dentare.
  • Flora microbiană – bacteria care determină cel mai adesea apariția cariilor este cea numită streptococcus mutans și s-a demonstrat că transmiterea bolii carioase se poate face și prin contaminarea între oameni cu acest germen.
  • Alimentația – cercetările științifice au demonstrat că hidrații de carbon (glucidele) sunt factori cariogeni principali. Astfel, zahărul este principalul vinovat al apariției cariei dentare pentru că acesta produce cantități mari de acid. Pe de altă parte, lipidele și proteinele s-au dovedit a fi foarte puțin nocive.

Odontoterapia si cele mai utilizate proceduri

Exista o mai multe proceduri care pot fi utilizate in odontoterapie, precum:

• obturații directe metalice și fizice (restaurări de protejare: plombe). Aceste proceduri sunt utilizate pe toate suprafețele dentare, fiind un amestec de substanțe care se fotopolimerizează cu o lampă special;
  • fațetări;
  • coroane și punți dentare;
  • încrustații sau obturații indirecte (Inlay și Onlay). Acestea sunt restaurări ceramice realizate prin tehnologie de ultimă generație într-o singură ședință.

Caria este un proces ireversibil iar netratarea corespunzătoare la timp poate duce la pierderea dinților. De aceea se recomandă un control stomatologic o dată la șase luni. Tratarea cariilor la timp înseamnă lipsa durerii, sacrificiu dentar minim fără a apărea complicații și, nu în ultimul, rând costuri minime pentru dumneavoastră.

În cadrul clinicii CEC Dental, situată central, pe Bulevardul Unirii beneficiați de tratamente complexe dar și de sfaturi cu privire la prevenirea cariilor.